Gaming-verden bliver mere og mere avanceret hver dag. Det er en af de største sektorer, som har en enorm markedsandel. Folk kommer nu op med nye og bedre metoder til at drive sektoren på og at sørge for at alt kører som smurt. Men PR er dog en vigtig del af enhver sektor. Der er forskellige værktøjer, som er ret effektive, og som kan hjælpe med at sprede ordet. Her er der blandt andet tale om prisceremonier som EGR Nordic Awards, der er et glimrende eksempel på hvordan iGaming-virksomheder i norden kan markedsføre sig selv. I dag vil vi kaste et blik på prisuddelingerne som EGR Nordic Awards og andre af de mest effektive PR-værktøjer, som skandinaviske gaming-virksomheder bruger nu til dags. Disse værktøjer hjælper de nordiske virksomheder med at skille sig ud i 2021. Så lad os kaste os ud i det!
Prisuddelinger
Events er en fremragende mulighed for at sprede ordet. Du kommer til at markedsføre dit brand på fantastisk vis. For eksempel kan deltagelse i en prisuddeling styrke dit image og et brands identitet med 77 %. På denne måde fanger du folks opmærksomhed og konkurrerer i sektoren ved at dele information om dit produkt.
Her er et glimrende eksempel EGR-Nordics Awards, som for nylig løb af stablen i en virtuel ceremoni, for første gang i showets historie. EGR-Nordics Awards blev skabt tilbage i 2016 med fokus på at fejre de mest innovative og succesrige online gaming virksomheder, som driver forretning i de nordiske lande. Ved det seneste show var det vinderne, som skabte meget opmærksomhed, som fx Relax Gaming, det online casino Casumo samt mange andre.
En prisuddeling som EGR-Nordic Awards er et tiltag, som casinoerne har taget varmt til sig. Virksomhederne arbejder hårdt på at kunne vinde de forskellige kategorier som fx casino operatør, kundeservice operator, mobile operatør og andre priser. De dygtige vindere benytter priserne til at skabe endnu mere troværdighed ved at bruge anerkendelserne som en del af markedsføring, når de fx sender pressemeddelelser med tekst eller videoer, som vi fokuserer på i de næste to sektioner.
Pressemeddelelser
Dette er en af de mest grundlæggende byggeklodser til at opnå mere omtale. Du får mulighed for at dele information om produktet med en opsummeret metode, som ender med at fange mediernes opmærksomhed. Virksomhederne vælger denne metode på grund af hvor effektiv den er. Den er blevet taget i brug i mange år. På denne måde kan virksomhederne dele den mest attraktive information om deres spil, som påvirker folk.
Pressemeddelelser med video
En anden metode, som folk tager i brug, er at sende pressemeddelelser i form af video. Det minder lidt om en pressemeddelelse, men en pressemeddelelse er i tekstformat. Videoer opnår en større indflydelse på folk i stedet for at læse noget. Virksomheder viser deres produkter frem gennem videoerne og præsenterer produktet på en måde, som får det til at se enestående ud! En pressemeddelelse med video er mellem et til to minutter og viser højdepunkterne af nogle af produktets vigtigste egenskaber, og konceptet kaldes for informercials (“info reklamer”). Det er et enormt effektiv PR-værktøj, som virksomhederne anvender.
De sociale medier
Vi lever I en verden hvor de sociale medier har en enorm indflydelse. Hvis du ønsker at sende et budskab og at få folk til at lægge mærke til det, er den bedste metode at bruge de sociale medier. Her kan du sende beskeden direkte til kunderne. Desuden reagerer journalister, nyhedsbureauer og influencere så hurtigt som muligt på din besked. Det kan være et positivt eller et negativt budskab. Men det fanger folks opmærksomhed og ender med at skabe en masse eksponering for dit brand. De sociale medier og forretning går hånd-i-hånd i verdenen nu til dags, og det betragtes som et fantastisk PR-værktøj.
De vigtigste ting at tage med herfra
Her kunne du finde nogle eksempler på de effektive PR-værktøjer, som gaming-virksomheder vælger at bruge. Der er mange fordele ved disse værktøjer og de kan skabe vidundere for jeres forretning. Folk fra hele verdenen sørger for at bruge disse værktøjer til at markedsføre deres brand og at skabe et godt forhold til resten af befolkningen.